سلام وقت بخیر دوستان عزیز
یه سوال دارم در مورد اینکه ، ما چطور می تونیم با مشتری خودمون ارتباط بر قرار کنیم ؟
مثلا ما داخل پروژه ها مون مراحل زیر رو پیروی میکنیم برای دریافت اطلاعات پروژه ، همچنین این اطلاعات بزرگتر و بروز میشن برای بروز نگه داشتن محصول :
حالا سوالم اینه که چطور می تونم ، بهتر ارتباط بر قرار کنم در این مراحل
مثلا ابتدا به چه صورت اطلاعات رو از مشتری دریافت کنم ، جلو ببرم و این رو بزرگتر کنم ؟
به عنوان مثال الان همه چیز به صورت سنتی از مشتری دریافت میشه ، و در نکس کلود ذخیره سازی میشه همه چیز ، که بقیه بچه های تیم در اختیار داشته باشن همه چیز پروژه رو
حالا میخام این اطلاعات رو به صورت پویا تر از مشتری دریافت کنم و اونا رو ذخیره سازی و بزرگتر بکنم .
خوشحال میشم تجربیات خودتون رو در اختیارم قرار بدین .
خیلی ممنون
سلام من دقیق سوالتو نفهمیدم ولی فکر کنم منظورت این بود که بصورت بهتری اطلاعات را از کاربرت چجوری بگیری
که الان به سایت های معروف که تازه دارن ساخته میشن یا تازه آپدیت میشن معمولا مثل قدیم همه اطلاعات رو یکجا نمیگرن و اول با ایمیل شروع می کنم و بعد در ادامه مثلا کاربر می خواد به بخشی از سایت دسترسی داشته باشه سایت اعلام میکنه که برای دسترسی به این بخش تلفن همراه خود را وارد کنید مثلا....
و آروم آروم اطلاعات از کاربر میگره
چرا؟
چون از لحاظ روانشناسی همه ی ما محوطه ی امنیتی برای خودمون داریم و وقتی یک سایت همه ی اطلاعات رو یکجا دریافت میکنه کاربر در ذهن ناخودآگاه خودش احساس خطر میکنه ولی وقتی بصورت تدریجی اطلاعات گرفته میشه دیگر ذهن ناخود آگاه در یاد ندارد که برای مثال ایمیل را از قبل داده یا تلفن را از قبل داده و الان داره کدملی میده
آن وقت ذهن ناخودآگاه فقط داره کد ملی می بینه که فرد داره وارد پروفایلش میکنه
و به نوعی این کار سایت ها رو میشه جزو روانشناسی تاریک نیز دونست
پیشنهاد میکنم برای اینکه برای سایتت بتونی افراد زیادی رو جذب کنی کتاب روانشناسی تاریک رو بخون تا بتونی افراد با احساساتشون به طرف سایتت بکشی
برای بهبود ارتباط با مشتری و جمعآوری اطلاعات پروژه به صورت پویا و سیستماتیک، پیشنهادات زیر رو دارم:
ایجاد سیستم آنلاین برای دریافت اطلاعات اولیه
برای دریافت اطلاعات از مشتری میتونی یک فرم آنلاین طراحی کنی که به طور خودکار تمام اطلاعات مورد نیاز رو جمعآوری کنه. این اطلاعات میتونه شامل نیازها، اهداف، بودجه، زمانبندی و سایر جزئیات پروژه باشه. این فرمها میتونند در ابزارهایی مثل Google Forms، Typeform یا حتی در Notion ایجاد بشه که هم ساده هستند و هم امکان بهروزرسانی اطلاعات به صورت پویا وجود داره.
استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه
به جای ذخیرهسازی اطلاعات به صورت سنتی، استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه مثل Trello، Asana، یا Monday.com میتونه روند کار رو بسیار شفافتر و هماهنگتر کنه. این ابزارها اجازه میدهند تا مشتری در هر مرحله از پروژه بازخورد بده و تیم شما بهطور خودکار از تغییرات و وضعیت پروژه باخبر بشه.
جلسات آنلاین منظم
برای بررسی پیشرفت پروژه و دریافت بازخورد از مشتری، میتونی جلسات آنلاین منظم و کوتاه مدت (مثلاً هفتگی یا دو هفتگی) برگزار کنی. این جلسات میتونه با استفاده از ابزارهایی مثل Zoom یا Google Meet باشه. در این جلسات، مشتری میتونه تغییرات رو پیشنهاد بده و شما میتونید به صورت مستقیم با هم هماهنگ بشید.
مستندسازی و دسترسی آسان
برای مستندسازی بهتر، میتونی از ابزارهایی مثل Confluence یا Notion استفاده کنی. این ابزارها به شما کمک میکنند تا تمام اطلاعات پروژه از جمله طراحیها، توضیحات، تغییرات و بازخوردها رو به صورت یکپارچه نگه داری کنید. به علاوه، این مستندات رو میتونید با مشتری به اشتراک بذارید و امکان ویرایش و اضافه کردن اطلاعات رو بهطور مداوم داشته باشید.
ایجاد فیدبکهای پیوسته
برای اصلاحات و بازخوردهای مشتری، میتونی از ابزارهایی مثل InVision یا Figma استفاده کنی که امکان دریافت نظرات و ویرایشهای مشتری روی طرحها و طراحیهای اولیه رو فراهم میکنند. این ابزارها همزمان با تیم طراحی بهروزرسانی میشوند.
آموزش به مشتری
برای اینکه روند پروژه و دریافت اطلاعات به صورت پویا انجام بشه، ممکنه نیاز به آموزشهای کوچکی برای مشتریان داشته باشی. مثلاً، آموزش نحوه استفاده از ابزارهای آنلاین برای ارسال بازخورد یا پیگیری مراحل پروژه.
ایجاد پنل شخصی برای مشتری
در صورتی که حجم پروژهها زیاد است، میتونی یک پنل کاربری شخصی برای هر مشتری طراحی کنی که بتونه به راحتی پروژهاش رو دنبال کنه، تغییرات رو پیشنهاد بده، و حتی پرداختها و فاکتورها رو مدیریت کنه.
نتیجهگیری:
استفاده از ابزارهای آنلاین و سیستمهای مدیریت پروژه میتونه فرآیند ارتباط و دریافت اطلاعات رو به صورت پویا و بهروزتر تبدیل کنه. همچنین، برگزاری جلسات منظم و فراهم کردن دسترسی راحت برای مشتریان باعث میشه که ارتباط شما با آنها بهتر و سریعتر برقرار بشه.
آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف راکت هستید ؟